Archiwizacja spraw
Informacje ogólne
System EZD FINN umożliwia prowadzenie archiwum zakładowego dla spraw rejestrowanych zarówno w trybie EZD jak i trybie tradycyjnym. Moduł Archiwum zakładowego może być prowadzony:
- na podstawie spraw rejestrowanych i gromadzonych w systemie EZD FINN,
- niezależnie od spraw prowadzonych w systemie EZD FINN.
Program EZD FINN umożliwia zarówno pracę w trybie EZD jak i w trybie tradycyjnym. Jest to system teleinformatyczny do elektronicznego zarządzania dokumentacją umożliwiający wykonywanie w nim czynności kancelaryjnych, dokumentowanie przebiegu załatwiania spraw oraz gromadzenia i tworzenia dokumentów elektronicznych. System obsługuje składy chronologiczne i składy informatycznych nośników danych, wraz z możliwością określenia składu dla rejestrowanych pism i dokumentów. Ponadto system umożliwia:
- skanowanie dokumentów i obsługę kodów kreskowych,
- automatyczną weryfikację podpisów elektronicznych - FINN weryfikuje każdy podpis elektroniczny zgodny z rozporządzeniem eIDAS,
- pełną integrację z ePUAP wraz z obsługą dużych plików,
- akceptację dokumentów zgodnie z ustaloną hierarchią,
- podpisywanie dokumentów dowolnym podpisem weryfikowanym certyfikatem kwalifikowanym, profilem zaufanym oraz pieczęcią elektroniczną,
- umożliwia integrację z systemem e-Doręczeń oraz systemami zewnętrznymi np. REGON, system Elektronicznych Tytułów Wykonawczych, systemy GIS, itp.
Wszystkie dane opisujące przesyłkę/rejestr/sprawę (metadane i załączniki) są możliwe do archiwizacji.
Podstawową "jednostką archiwizacyjną" jest sprawa, w której najważniejsze jest właściwe klasyfikowanie i kwalifikowanie dokumentacji.
W przypadku:
- organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki,
- organów powiatu i starostw powiatowych,
- organów samorządu województwa i urzędów marszałkowskich,
- organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy,
, obowiązuje tzw. centralna instrukcja kancelaryjna przyjęta Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67).
W przypadku:
- jednostek organizacyjnych
, wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta lub marszałek województwa mogą określić instrukcję kancelaryjną, jednolity rzeczowy wykaz akt, instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego lub składnicy akt oraz w miarę potrzeby kwalifikator dokumentacji, wspólne dla jednostek nadzorowanych i podległych, których przedmiot działalności jest zbliżony. Zalecamy aby to samo JRWA zostało wdrożone w poszczególbych typach jednostek (np. we wszystkich szkołach to samo JRWA). Firma LTC Sp. z o.o. wspiera proces tworzenia instrukcji kancelaryjnej w podmiocie wraz z możliwością opracowania zbioru kodów JRWA (Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt). Na podstawie zawartych umów tworzymy indywidualne zbiory JRWA wraz z opracowaniem indywidualnej instrukcji kancelaryjenj danego podmiotu.